Austrijski filmski festival u Beogradu, Novom Sadu i NIšu

„Austrijski filmski festival“ ove godine održaće se u periodu od 25. do 28. aprila 2024. godine u nekoliko gradova u Srbiji pod i pod sloganom “Imagine: Film”. U glavnom festivalskom programu očekuje nas izbor šest savremenih austrijskih filmova novije produkcije: “Nula kalorija” (Club Zero) rediteljke Džesike Hausner (Jessica Hausner), “Sparta” i “Rimini” Ulriha Zajdla (Urlich Seidl), “Porodična večera” Petera Hengla (Peter Hengl), “Europa” rediteljke Sudabe Mortezaj (Sudabeh Mortezai), i “Rikerl” Adrijana Gojgingera (Adrian Goiginger), čija će srpska premijera zatvoriti festival.

Selektor ovogodišnjeg izdanja Austrijskog filmskog festivala je reditelj, scenarista i filmski kritičar Saša Radojević, a festival se održava u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

Selektor Saša Radojević je o svom izboru za magazin ELLE rekao: „Festival austrijskog filma ove godine bioskopskim gledaocima nudi nekoliko smernica koje suštinski određuju tu kinematografiju. Filmovi „Rimini“ i „Sparta“ Ulriha Zajdla, reditelja proslavljenog minimalističkim dokudramama, deo su jedinstvene celine koju nose socijalno degradirane persone, dva brata spremna da se predstavljaju kao snažne osobe krijući tako svoju unutrašnju tamu. Naličje sveta izobilja kroz mentalni inženjering i atmosferu dostojnu negativne utopije, dočarala je Džesika Hausner u „Clubu Zero“, filmu o totalitarizmu koji se lako izrodi iz diktata zdravlja i lepote. U filmu „Porodična večera“, reditelj Peter Hengl, na fonu žanra radikalnog psiho trilera koji nije za svačiji ukus, takođe se bavi slamanjem volje osobe koja ne može da se podvrgne rigoroznoj dijeti. O manipulacijama vezanim za aktuelne neokolonijalne strategije, koje ovdašnji gledaoci lako mogu da prepoznaju kao deo ličnog iskustva, na upečatljiv način se svedoči u filmu „Evropa“ Sudabe Mortezaj, dok se u filmu „Rickerl“ Adrijana Gojgingera, kroz gorkoslatki prikaz margine, daje tračak nade da je i u surovim društvenim okolnostima moguće sačuvati integritet. Ovogodišnji uvid u austrijsku kinematografiju nudi svakom gledaocu naličje evropske perspektive, s ciljem da se sa njom suoči i u zavisnosti od lične moći pronađe pravo rešenje za sebe.“